MAN TGA

Gebruik

De Man TGA is een zeer krachtige truck die uitstekend functioneert als krachtpatser op de bouwplaats om zware ladingen te vervoeren zoals cement, maar ook als tankauto die gevuld kan worden met gevaarlijke stoffen, of als een truck voor lange afstanden. De TGA combineert de mogelijkheden van het langeafstandrijden met het functioneren op een minder goede ondergrond zoals bouwplaatsen.

 

MAN TGA Technische Specificaties

De MAN TGA is verkrijgbaar als een 4x2 of 6x4 model dat beschikt over de D20 of D26 common rail diesels (euro 2 of euro 3) van MAN. Deze motoren zijn relatief stil maar leveren tussen de 265 kW en 353 kW. Met 16 versnellingen en de ServoShift technologie, om de bestuurder bij te staan tijdens het schakelen en die bovendien makkelijk te bedienen zijn door de splitterbox, is de aansturing van het vermogen van de MAN TGA een stuk gemakkelijker geworden. Daarbij is "automatic mode" beschikbaar, maar kan de bestuurder ervoor kiezen om het op elk moment weer over te nemen van de computer.

Laag verbruik MAN TGA

Het ontwerp van de TGA zorgt niet alleen voor veel koppelvermogen, maar ook voor een relatief laag verbruik over lange afstanden. MAN staat bekend om de technologie die het mogelijk maakt om zuinig en dus economisch te vervoeren. Dit verhoogt de rentabiliteit en de productiviteit van de trucks en dus de vloot van het bedrijf. Het ergonomische ontwerp draagt daar eveneens aan bij. De bestuurder is echter de belangrijkste schakel in het efficiënt rijden en de MAN TGA is ontworpen om de bestuurder onder optimale omstandigheden en voorzien van alle cruciale informatie zijn werk te kunnen laten doen. De cabine kan geleverd worden in een M, L, of LX formaat. Welke cabine het meest geschikt is, ligt aan de taak die de bestuurder van de vrachtwagen voor ogen heeft. De LX is uiteraard zeer ruim met twee bedden als optie en heeft voldoende ruimte om te staan. De L heeft maar een bed, maar biedt nog altijd veel opbergruimte. Tot slot is er nog de M cabine. Deze is een stuk goedkoper en nog steeds ruim, maar langeafstandsritten behoren hiermee niet tot de mogelijkheden. Het instrumentenpaneel van de TGA is uitgebreid en naast alle standaard functionaliteiten, die verwacht mogen worden van een moderne vrachtwagen, zijn ook data als het gemiddelde brandstofverbruik over de rit, waarschuwingen, onderhoudstermijn en de buitentemperatuur beschikbaar.