Iveco Eurocargo

Uiterlijk vertoon

De Iveco Eurocargo is al jaren een populaire vrachtwagen bij vele bedrijven. Dat is niet zonder reden, want deze truck voor de middelzware vracht is ideaal in allerlei situaties. Volgens Iveco is deze truck ontwikkeld naar de wensen van de chauffeurs en de bedrijven en op het eerste oog lijkt dat aardig gelukt. Bij de wat oudere Iveco's was een van de minpunten het goedkoop ogende design van de buitenkant. Het nieuwe, moderne uiterlijk is dan ook een grote verbetering. Je wilt je als bedrijf natuurlijk zo sterk mogelijk profileren. Ook de binnenkant ziet er beter uit waaruit we kunnen concluderen dat Iveco veel tijd heeft besteed aan haar imago.

 

De aandrijvingskracht en het rijden

De motor achter de Eurocargo is een Tectormotor variërend in kracht van 140 tot 300 pk. Met de Eurocargo is het dan ook niet mogelijk om de zeer zware vrachten te vervoeren, maar voor het middelzware transport is deze truck zeer geschikt. Hij beschikt over een laadvermogen van 7 tot 19 ton. Hij wordt vooral gebruikt door kleinere transportbedrijven, maar ook als vuilniswagen of in de bouw. De Eurocargo heeft een soepele wegligging met fijne vering. Door de smallere cabine is het manoeuvreren op kleinere wegen mogelijk, wat goed van pas komt in het drukke stadsverkeer. Ook heeft de truck een verkleinde draaicirkel en door het flexibele chassis is deze truck een plezier voor de chauffeur.

Veiligheid eerst en dan comfort.

Het is belangrijk dat de chauffeur tijdens een rit op z'n gemak kan zitten zonder rugpijn of andere lichamelijke klachten. De ergonomisch ontworpen stoelen zijn ruim en zitten comfortabel. Ook met het design van het dashboard zit het wel goed. Er is geen overdaad aan knoppen, waardoor alles overzichtelijk blijft en makkelijk bedienbaar is. Met deze logische indeling heeft de Eurocargo weer een pluspunt. Een van de doelen van de overheid is het reduceren van het aantal ongevallen op de weg. Daarom doen ook de bekende truckmerken er veel aan om de veiligheid te vergroten om het aantal ongevallen terug te dringen. Er worden steeds weer nieuwe veiligheidssystemen ontwikkeld die het rijden nog veiliger maken. Bij de Eurocargo is ook de cabine zodanig aangepast dat bij een botsing de klap beter wordt opgevangen om het risico op letsel van de chauffeur tot een minimum te beperken.